۸ اردیبهشت ( April ۲۷ ) روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای گرامی باد

شنبه، ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شعار روز جهانی ایمنی و بهداشت کار سال 1403: زمان رو به اتمام است هم اکنون از ایمن و سالم بودن محیط کار خود در شرایط تغییرات اقلیمی اطمینان حاصل کنید.

سازمان بین المللی کار (ILO) از سال 2003 با هدف پیشگیری از حوادث و بیماریهای شغلی مراسمی را در این روز که در ایران مصادف با 8 اردیبهشت ماه است برگزار می کند

روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی در واقع یک فعالیت سالیانه بین المللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است . برگزاری این مراسم یک بخش مهم از استراتژی های جهانی سازمان بین المللی کار برای ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در همه محیط های کاری است که باعث ارتقای آگاهی های مردم و همچنین افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می شود.

شعار امسال بر پیامد و آثار تغییرات اقلیمی بر  مسائل ایمنی و سلامت کار متمرکز شده است. تغییرات الگوهای آب و هوایی در جهان، تاثیرات قابل توجهی بر محیط های کاری و به ویژه بر ایمنی و سلامت نیروی کار داشته است.

سازمان جهانی کار (ILO) برنامه هایی را جهت نحوه حفاظت از کارگران در برابر تغییرات اقلیمی و نحوه پاسخگویی به این تغییرات آماده خواهد کرد که در ماه آپریل با جزئیات بیشتری اعلام خواهد شد.