اجرای طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان ورودی جدید (۹۷) در کلیه مقاطع

دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان ورودی جدید در تمامی مقاطع، همه ساله از سوی مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به اجرا در می آید و شرکت تمامی دانشجویان در آن الزامی می باشد. این طرح در دانشگاه صنعتی شریف نیز مانند سنوات گذشته از سوی مرکز بهداشت و درمان به انجام می‌رسد.

به اطلاع می رساند که بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان ورودی جدید در تمامی مقاطع، همه ساله از سوی مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به اجرا در می آید و شرکت تمامی دانشجویان در آن الزامی می باشد. این طرح در دانشگاه صنعتی شریف نیز مانند سنوات گذشته از سوی مرکز بهداشت و درمان به انجام می‌رسد.

 

بخش سوالات شفاهی پایش سلامت جسم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و دانشجویان گرامی می‌توانند از روز یکشنبه 15/07/97 با مراجعه به سامانه med.sharif.ir ضمن ثبت نام، نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی اقدام نمایند.

 

بر اساس برنامه ریزی اولیه انجام شده برای دانشجویان کلیه مقاطع ورودی 97، جدول زمان بندی جهت مراجعه به مرکز بهداشت و درمان به شرح ذیل می‌باشد.

 

«مقطع کارشناسی ارشد و دکتری»

حرف اول نام خانوادگی تاریخ مراجعه حرف اول نام خانوادگی تاریخ مراجعه
الف شنبه و یک شنبه  28 و 29 مهر ش

سه شنبه 15 آبان

ب، پ دوشنبه 30 مهر ص، ض، و

چهارشنبه 9 آبان

ت، ث، ج سه شنبه 1 آبان ط، ظ،غ، ی

شنبه 12 آبان

چ، خ، د چهارشنبه 2 آبان ع، ق

یک شنبه 13 آبان

ح شنبه 5 آبان ف، ل

دو شنبه 14 آبان

ذ، ر یک شنبه 6 آبان ک، گ

سه شنبه 15 آبان

ز، ژ، س دوشنبه 7 آبان م، ن، ه

شنبه 19 آبان

ساعت مراجعه در روزهای تعیین شده از ساعت 9:00 الی 12:00 و 13:00 الی 17:00 می‌باشد.

 

«مقطع کارشناسی»

حرف اول نام خانوادگی تاریخ مراجعه حرف اول نام خانوادگی تاریخ مراجعه
الف یک شنبه و دوشنبه  20 و 21 آبان ش

شنبه 3 آذر

ب، پ سه شنبه 22 آبان ص، ض، ی

دوشنبه 5 آذر

ت، ث، ج  شنبه 26 آبان ط، ظ،غ، و

سه شنبه 6 آذر

چ، خ، د یک شنبه 27 آبان ع

چهارشنبه 7 آذر

ح دوشنبه 28 آبان ف، ل

شنبه 10 آذر

ذ، ر سه شنبه 29 آبان ق شنبه 11 آذر
ز، ژ، س چهارشنبه 30 آبان ک، گ

دوشنبه 12 آذر

  م، ن، ه

سه شنبه 13 آذر

ساعت مراجعه در روزهای تعیین شده از ساعت 9:00 الی 12:00 و 13:00 الی 17:00 می‌باشد.

 

دانشجویان محترم می بایست ابتدا با ورود به سامانه مذکور، نسبت به عضویت و ثبت نام اقدام نموده و پس از تکمیل مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده اولیه با مراجعه حضوری به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه بر اساس جدول زمان‌بندی مذکور، سایر مراحل معاینات مربوطه را به انجام رسانند. این معاینات شامل اندازه گیری قد، وزن، فشار خون، بینایی سنجی و بررسی های دندان‌پزشکی می‌باشد. 


لازم به توضیح است که این طرح به منظور غربالگری و تشخیص اولیه مشکلاتی است که می توانند در صورت عدم رسیدگی در آینده مشکلات جدی را به وجود آورند. به همین دلیل پس از اتمام طرح و استخراج نتایج به افرادی که در غربالگری نیاز به پیگیری بیشتر داشته باشند، پیشنهاد خواهد شد که در زمینه اعلام شده به پیگیری مراحل درمان و یا راهکار های پیشگیرانه ادامه دهند. (لازم به ذکر است با تشخیص تیم پرستاری در صورت نیاز به معاینه پزشک اقدام لازم جهت انجام معاینات غربالگری به عمل خواهد آمد.)


نکات مهم:
    تمامی دانشجویان مشمول طرح می بایست قبل از مراجعه حضوری، در سامانه ثبت نام خود را انجام داده باشند.
    ترجیحاً یک ساعت قبل از مراجعه از انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزشی خودداری فرمایند.
    به جهت جلوگیری از تجمع بی مورد و اتلاف وقت سایرین، صرفاً در زمان های تعیین شده مراجعه فرمایند. (در صورت رعایت موارد اعلام شده، مراحل معاینات حداکثر 15 دقیقه زمان نیاز دارد.)
    از آوردن همراه خودداری فرمایند. 
    گردش کار تعیین شده جهت انجام مراحل معاینات طبق برنامه‌ی نصب شده در مرکز را دنبال نمایند.
در پایان تأکید می نماید در مورد آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیل تشکیل پرونده الکترونیک و انجام طرح پایش آنها به انجام نرسیده باشد (به دلیل عدم وجود پرونده الکترونیک) با محدودیت در دریافت خدمات از مرکز بهداشت و درمان مواجه خواهند شد.